torsdag 13 mars 2014

Hemmadag

Solen skiner o det verkar vara ett jättefint vårväder ute. Men jag o mina tre minsta kids håller oss nog inne så dom får kurera sig ordentligt. Cassandra har ögoninflammation o klagade på öronvärk igår, Thea har sån jobbig hosta på nätterna o lille G var kletig i ögat inatt samt kräktes massa slem. Inge roligt kan jag ju säga. 
Idag har jag bokat in tvättstugan och tänkte baka med tjejerna. Har deg på jäsning redan. Hamburgebröd ska det bli till kvällens middag:) Gjort på bara ekologiska varor(inte saltet dock!Finns det i Eko?) o hamburgarna ska vi göra senare på ekologisk köttfärs. O så kör vi potatisstavar till det. Känns som jag längtar till middagen:)

Cassandra o Thea har bestämt dom ska baka en kladdkaka nu. Cassandra har läst receptet, o så har dom hjälpts åt att plocka fram alla ingredienser. Sen kom Cassandra o sa att den ska vara inne i ugnen på 175 grader, men att vi inte hade det på våran ugn. Så hon frågade om det gick bra med 275 grader, för det hade vi. Haha, känns som jag får vara med o styra upp det där:)

Läppen min läker sakta men säkert. Svullnaden har lagt sig lite och det e ju bra. Men lite svullet än och så kliar det massa o bara är allmänt ivägen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar