måndag 23 januari 2012

Vardag

Nu är vi tillbaka i hemstaden efter en jättebra helg=) Kom hem igår men då hann jag inte blogga något.
Tog ett hyfsat tidigt tåg i lördags så vi skulle hinna med och träffa Lisette och Stefannie en stund. Det var verkligen länge sen vi sågs, men lika kärt för det. Får bli en träff snart igen! Sen gick vi hem till min bror och hans sambo och åt lite lunch och umgicks. Har inte varit där på evigheter heller, så det får också bli en ändring=) Sen liftade vi med dom till min far som hade kalas. Åt god mat(igen) så man såg höggravid ut när man gick därifrån, haha. Sen blev det tåget från sundbyberg och avstigning i enköping där min vän Helena stod och väntade på oss. Åkte hem till henne och alla barn och Anders och myste ända till det var dags och fara hem i gå eftermiddag. Cassandra tyckte det var jättetråkigt att åka hem så hon grinade en skvätt, men sen blev det bättre igen. När vi kom hem med tåget stod Thea och Jonas och väntade på oss på perrongen. Thea såg lite skeptiskt ut, men Jonas blev glad iaf=)
Såå...helgen har varit jättebra=)

Nu är det tillbaka till vardagen som gäller. B och C är i skolan och jag och Thea sitter och myser i soffan. Ska snart ta mig in i duschen och sen göra mig iordning. Jonas är så snäll så han ska åka till rusta idag på sin rast och löpa tapeterna jag ville ha. Såg igår på deras hemsida att dom är på rean just nu=) Kan ju inte bli bättre. Tror det dröjer en vecka eller två innan dom kommer upp, men det gör inte så mycket.

Tapeten Benjamin ska få finns nu för 99 kr/ rulle på rusta

Jag vet inte hur jag ska ha det på övervåningen heller. Har fundrat lite på om Benjamin och Thea ska byta rum. Så var ju tanken att jag skulle ha innan jag flyttade in. Thea har ju inget behov att behöva stänga om sig när hon går och sover eller leker på sitt rum. Men det har Benjamin=) framförallt när han har kompisar hemma!
Har även en ikea byrå som jag köpte för nån vecka sen som jag funderar på o skruva ihop under dagen. Köpte den på Ikeas rea och tycker den är jättefin. Men var ska jag placera den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar