tisdag 10 januari 2012

Projekt

Idag började jag ett projekt i hemmet. Ett projekt jag tänkt på länge nu, men som inte blivit av. Att måla om Theas säng. Köpte den begagnad i höstas, tror det var i augusti. O redan då så tänkte jag den skulle målas om. Men sen ska man ju få tummen ur också o göra slag i saken=)
Var i väg idag och köpte snickerispackel, skummgummiroller och färg. Häftgrund, målartvätt och pensel har jag redan hemma. Men tyvärr så glömde jag kvistlack, så får se om jag kan köpa det imorgon. E ju rätt otålig, och har jag väl börjat så vill jag ju göra klart på en gång...typ helst igår=) haha
Köpte vit halvblank färg och hoppas på det blir bra nu. Men det återstår ju o se.
Det är sånna där nallebjörnar "inristade" på sängen( en på fotändan och en på huvudändan) så idag har jag spacklat den ena. Kom inte längre än så, men det är ju alltid en början=)
Hittade en gammal bild på datorn från när jag köpte sängen, så såhär ser den ut just nu. Träfärgad och rätt så ful. Men jag gillar formen så det blir nog bra när den är vit=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar