tisdag 3 januari 2012

Kurerar mig

Sitter i soffan o kurerar mig. Blev nysig och dann på jobbet idag och började känna av ytterligare en förkylning. Har inte alls tid med det så det är lika bra att kurera sig lite när Thea sover och jag inte jobbar!
Idag jobbade jag mellan 13-18:30 och hade längtat efter min lediga dag imorgon. Men det krisar sig lite på jobbet imorgon så jag kilar dit och jobbar mellan 9-15:30 imorgon. Passet är egentligen till 18, men jag tyckte jag kunde förhandla min tid lite=) O det gick ju bra!
Har bestämt med syster att jag ska träffa henne också imorgon. Var evigheter sen sist vi sågs. Men det blir ju så ibland även om vi bor i samma lilla stad. Man lever olika liv, jag jobbar dag/kväll/helg, hon är mammaledig. Man har sitt liksom. Och sen är det ju inte lätt alla gånger när Thea är sjuk så ofta heller. Men nu har hon varit frisk i hela 3 dagar! Så nu hoppas jag det fortsätter så=) Att jag e dålig och sänkt gör mig absolut ingenting! Som sagt så har jag min lediga tid på kvällarna(om jag inte jobbar) att vila upp mig på. O dessutom så har jag inte råd att vara sjuk.

När jag ändå kom in på att ha råd eller inte så vill jag bara säga att jag är så STOLT över min son! Han vill ha en större tv på sitt rum, och en tv med HDMI(vilket hans saknar så han kan inte koppla in ps3 på den) så han bestämde sig för att han ville sälja sitt xbox 360 så han kan köpa en större tv. Han spelar aldrig på det iaf så det känns som det kvittar=) Så nu när han är hos Farmor o Farfar så la jag ut det på blocket, och det tog bara ett dygn så var det sålt. Så nu har han snart råd att köpa en större tv. Jag ska skjuta till lite pengar om det är så att hans inte räcker till, men han är en god bit på väg! Kollar blocket och ska se om jag hittar där. Hittar många i sthlm, så ska se om jag kan flörta lite med min bror om han kanske vill åka och hämta en åt B.

Pratade med Benji och Cassandra alldeles nyss. Dom hade det jättebra=) Cassandra hade lite hemlängtan, men så är det ju med henne=) Saknar dom så otroligt mycket! Dom är ju alltid med mig annars. Det märks verkligen på kvällarna när Thea sover att dom inte är hemma. Dom brukar ju hålla mig sällskap i soffan varje kväll=)
Varje gång vi kommer hem jag och Thea så ropar hon Allå Bibbi Lalla (hallå Benjamin och Cassandra). O hon ger sig inte heller utan fortsätter ropa på dom <3. Försöker förklara att dom är hos farmor o farfar osv, men ändå ropar hon Allå Bibbi Lalla=)

Nä nu ska jag fortsätta läsa bloggar och kurera mig innan sängen väntar. Så kul med alla bloggar man läser och om alla som kläcker ur sig att dom väntar smått<3. Bara jag kvar nu...=)hehe

1 kommentar:

  1. Vad smart av Benjamin att sälja sitt xbox :)
    Kanske blir en riktig affärsman av honom, hihi!

    Hoppas du blir bättre snart, och att Thea håller sig frisk :)

    Bara du kvar?? hmmm.. Snarare bara JAG kvar, mohaha! ;)
    Ha en bra torsdag! Älskar dig syster! Puss

    SvaraRadera