söndag 11 december 2011

Tredje Advent

Godmorgon!
Här hemma är det tyst och skönt=) Tjejerna sitter o kollar på tv och Benjamin har mött upp några kompisar för o gå på bio. Han börjar bli så stor nu min lilla son. Här om dagen bestämde han med en kompis att dom skulle gå på bio i helgen, o igår kom dom fram till att dom skulle gå på bion som är idag här i Arboga. Vet inte vilken film, men det är så kul när dom börjar bestämma sånt själva och gå helt själva=) Så han knallade iväg vid typ halv tio för o möta upp dom andra killarna på stan.
O när dom ska "leka" med varandra så säger dom inte leka längre, utan nu frågar dom varandra om dom ska "vara", haha=)

Idag är det tredje advent. Ska duka fram lite nybakta lussebullar, pepparkakor och julmust sen på eftermiddagen och tända tredje ljuset. tycker barnen är så mysigt, o jag med=)
Det börjar väl bli dags för mig att ta mig upp på övervåningen och bädda sängar och sen ta en dusch så man kommer igång med denna dag. Ska stryka och förbereda allt inför lussefirandena som är måndag och tisdag.

Igår fick jag sms från Farfar om vad dom köpt i julklapp åt Benjamin och Cassandra. Så ni som läser min blogg och som har tänkt köpa något åt barnen kan ju läsa det här=) Till Benjamin har dom köpt Tekniklåda(överst på Benjis önskelista, men la ej ut den här då jag visste att farfar skulle köpa en), Lego City Bensinstation, Skate 3. Till cassandra har dom köpt 2 st Zhu Zhu Princess, smink och Mario Kart till Nintendo DS. Så det kan ni ju stryka från listan jag publicerade här om dagen=)
Men C önskar sig ju gärna tillbehör till Zhu Zhu Princess. Typ det lilla slottet jag la ut här om dagen. Så är det något av det jag visade för er som ni vill köpa så säg det gärna innan nästa helg. För då ska jag ut och köpa det sista till barnen, så slipper vi köpa samma.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar