måndag 5 december 2011

Måndag

Ny vecka igen då. Ser ut som en vecka med en del vab och en del jobb. Theas vattkoppor fortsätter frodas och hennes hosta har blivit värre under natten=( Vet inte än om hon har feber, vill inte tempa henne än när hon precis vaknat. Igår hade hon ju 39,3.
Vattkoppan hon har på ögonvitan var vi o kollade upp igår. Läkaren sa att det inte var nån fara om inte ögat blir mer rött, men det tycker jag inte det har blivit. O när det nu satt sig i ögat så har det satt sig i slemhinnorna och då beror hostan med största sannolikhet på att hon har vattkoppor i luftvägarna med. Så nu håller vi tummarna för att det inte kryper ner i lungorna så hon får en lunginflammation.

Vaknade halv åtta imorse=) Inte planerat så, men skönt! For upp, väckte Benjamin och Cassandra som ska till skolan, packade skolväskorna och åt frukost. När dom hade gått iväg så hann jag bara andas ut lite innan Thea vaknade av all hosta. Så nu sitter vi här i soffan hon och jag.
Känner mig inte kry alls idag tyvärr=( Mitt öga är bättre, men är väldigt förkyld. Men en treo på det så orkar jag gå o jobba sen=) Jonas kommer hem till mig och tar Thea då.

Ha en bra dag gott folk!

1 kommentar:

  1. Hörde du hade fått ögoninflammation, usch! :( Krya på dig syster!
    Tråkigt om Thea ska åka på lunginflammation också nu mitt upp i allt, näe det håller jag tummar och tår för att hon slipper!!


    Syster då, det är ju så jäkla gott med en subwaymacka med kalkon, skinka, smält ost, sallad och vitlökssås :) Haha, man får äta gott ibland även om det kostar :) 70 spänn är ju typ som en pizza :) Pusss

    SvaraRadera