söndag 25 december 2011

2011-12-25

Har haft så mycket senaste veckan så bloggen har kommit i sista hand. Har haft mycket på jobbet men långa pass o när jag väl kommit hem så har det varit full rulle. Så tidiga mornar o sena kvällar har det varit. Men i fredags slutade jag kl 14 vilket var jätteskönt. Då kunde jag fixa det sista inför julfirandet igår=)
Thea blev sjuk natten till torsdagen också så Jonas fick åka hem från jobbet tidigt i torsdags morse och ta henne så jag kunde jobba ist. Fanns inte nån möjlighet för mig o vara hemma precis i julruschen.

Dagen igår var jättebra! Var länge sedan jag tycke att julafton kändes så lugn och skön=) Gästerna kom strax efter ett och då påbörjades mat och fix. Alla barnen var på bra humör, bara Thea som inte riktigt hade humöret med sig i allt. Men så är det väl när man är sjuk. Men det gick bra iaf. O hon tyckte hon var så fin i sin nya klänning och påpekade hela morgonen och titt som tätt under dagen att hon var fin=) Så härligt när hon tycker det själv. Benjamin o Cassandra hade också fått nya kläder att ha på sig på julafton och dom var jättefina=)

På morgonen hade barnen fått paket i julstrumpan och sen efter frukosten fick dom ett paket till samt en varsin Lördagsgodis skål full med godis som jag gjort fin i cellofanpapper=) På förmiddagen så lekte barnen med sina nya saker och jag o Jonas donade med det sista och förberedde lite till julbordet.
Elin var här också från förmiddagen fram till halv tre=) Jättemysigt hade vi det.

När vi hade ätit första vändan på julbordet men sill o allt så kom tomten också. Barnen blev nog förvånade och undrade vem det var eftersom att alla som var här och firade jul faktiskt var här, så ingen från familjen som klätt ut sig. Tack snälla Tomten för du kom till oss!=)
När tomten gått fortsatte vi äta maten=) En liten pause sådär mellan kallt och varmt på bordet satt inte helt fel vill jag lova, haha=)

Sen var det barnens tid på dagen, julklappar skulle dalas ut och öppnas=) Dom blir så glada för allt och det är så kul o se=)
Minns inte riktigt nu på morgonen allt vad dom fick men jag gör ett försök=)
Benjamin fick Hot Whells väggbana, MASSA lego, en Puma hood, påslakan, hörlurar till datorn, Play station Move, kudde, pysselbok deckarpyssel...
Cassandra fick Zhu Zhu pets i mängder, kläder, en jättefin skjorta/tunika, påslakan, borsta, platt tång, pennor och målarböcker, klocka, smink...
Thea fick pippi peruk o skor(kläderna var slut så det får köpas sen), zhu zhu pets, hello kitty servis, en söt Fiffi som sjunger(vet ej av vem bara, men den var jättemysig), nalle puh duplo, nalle puh målarbok med skruvkritor, leklera, påslaken, kudde, borste...

Ja, det var det jag kom på just nu. Så fick jag inte med allt så bli inte ledsna, bara jag som är glömsk=) Jag fick också julklappar=) Jag fick en digital fotoram, ett jättefint halsband och pengar. I julklappsbytet bland oss vuxna så fick ett ett kitt med formar, men jag bytte med far min till en ljuslykta ist=)
Till nästa år ska jag få till en bättre taktik för det där med julklappsbytet bland oss vuxna=) Men det är kul o göra något annorlunda, och det är kul att alla får något.


Igår kväll när Thea lagt sig så kopplade Jonas in Playstation Move o sen spelade Benjamin och Cassandra det till halv elva på kvällen medans vi hade dukat fram med godis, chips, choklad, julmust till barnen och en varsin öl till mig o Jonas=) Ett bra och kul avslut på julafton=)


Thea är hos Jonas nu idag och ska få sina julklappar av han idag=) Några fick hon igår av han, men det mesta sparade han såklart hos sig=)

Helt tyst o skönt här hemma. Cassandra sover fortfarande. Benjamin sitter här bredvid mig och har kollat på film i sin dator med dom nya hörlurarna (som var riktigt schyssta=)). Nu ska han påbörja bygga lego, den stora mobila polisenheten han ficj av morfar igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar