fredag 10 september 2010

Helg

Nu är helgen snart här=) Jonas kommer hem om ca 1½ timma och då har han J och E med sig.
B har varit i skolan idag och jag och tjejerna har bara varit hemma. Hade en lugn morgon idag och jag gick inte in i duschen förens Thea hade somnat vid 9 tiden=)
När hon väl hade vaknat så började jag med lunchen. Idag blev det hamburgare, hemlagat mos, broccoli och stekt sparris. Alla åt så vi nästan sprack=)
Efter det blev det disk och sen gick vi ut. Cassandra lekte med Linus och Tilde som bor här på gården, och jag gick mest runt med Thea. Hon går ju liksom inte dit man själv vill, utan hon väljer sin egen väg=) Ofta styr hon sina små ben mot gungorna. Har varit och hjälpt en annan granne med lite fix idag också.

Just nu så sover Thea, Cassandra är ute och leker, Benjamin sitter i köket och väntar på att bli hämtad av sin kompis och jag hamnade vid datorn en snabbis innan det är dags att vika tvätt.

Igår började Cassandra på kören! Hon tyckte det var jätteroligt där och vill absolut fortsätta. Det börjar kl 14 och dom har öppet fram till 17:30. Men vid 16 tiden hämtade jag henne, då hade dom hunnit äta mellis, lekt, pysslat och såklart sjungit.
Det är kostnadsfritt men med krav på att barnen ska vara med och sjunga 2-3 gånger/termin när det är familjegudstjänst=) Mysigt!

Ikväll blir det bullbak! Tror inte jag kommer att hinna det imorgon och på söndag ska dom serveras när släkten kommer hit igen på kalas. Den här gången är det jag, Micke, Emil och Benny som ska firas.
Imorgon är vi bjudna på dop och efter det är det dopfika. O sen efter det ska vi stanna kvar där vi är för att uppvakta Nicklas som fyllde 38 i onsdags!

Har lagt vår kamera någonstans med vet ej var=( Så några bilder blir det inte. Har fotat lite med mobilen när vi varit ute men jag har inte lagt in dom i datorn ännu.

Ajöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar