lördag 27 juni 2009

Varmt idag

Vaknade redan 4.48 i morse av förvärkar...igen. Vid 6 tiden gick jag upp eftersom barnen vaknat då. Vet inte vad jag gjorde i morse mer än o se till o klä barnen,tvätta,fixa mig själv,få iväg Benjamin till 8,frukost o lite till. Men halv nio var vi redan ute och njöt av det fina vädret. Benjamin skulle åka med Anders o Andreas på pappersinsamling. Sagt o gjort, dom satt där bak på traktorvagnen=)
Jag o Helena tog med resterande barn ner till hönshuset o letade rätt på deras pool spm vi blåste upp och gjorde rent. När vi fyllt den med lite vatten så tog Helena fram vattenspridaren som barnen hade jättekul med.
Efter lunchen sen så åkte jag o Helena in till stan och handlade lite. sen hem snabbt för o ta alla barnen, Jonas hjälpte Anders o trava hö. Packade en liten väska och gick ner till den fyllda poolen och badade...inte jag,men barnen.
Sen satte vi alla barnen i gräsklipparvagnen och Helena körde dom till ladan där Jonas, Anders, Thomas o Olle var o travade hö. Vilket skitgöra! Provade o lyfta en o det var ju skittungt...kan ju inte vara skönt och stå så o slita i den här värmen.
Helena o Anders bjöd på grillat sen *tack*. Vid 8 tiden kände vi att det var dags o gå hem o duscha alla barnen o lägga dom. Dom var måttlligt trötta allihopa efter den här långa och varma dagen.






2 kommentarer: