tisdag 16 juni 2009

Ommöblerad övervåning

Ja, igår fick jag ett ryck och möblerade om på övervåningen. Skruvade först ner våningssängen och flyttade den till det nya lekrummet. Sen isär med våran säng och in med den i det rummet där vi ska sova(samma som bebisen).Sen upp med våningssängen och in med hyllor och alla leksaker och ut med den andra hyllan till det andra lekrummet.....ja typ allt som går att flytta på flyttade jag på. datorskrivbordet ryker nu, det använder vi ju inte till nått. Men det är rätt tungt så det får Jonas bära ut.Skruvade bara av benen från det.
När jag skulle i med våran madrass i sängen som svor jag lite så Cassandra hörde det...och hon frågade direkt vad jag sa. Svarade att det inte var nått men då säger hon:Men mamma, det kan inte alltid gå som man vill....=)
Medans jag möblerade om så passade barnen på o bygga koja av all röra som blev.
Jonas jobbade till åtta igår kväll så jag hann med nöd och näppe klart allt jag påbörjat. Bara 2 vägglampor och en hylla som ska ner, men det är ju snabbt gjort.
Så nu är det alltså så på övervåningen att vi har två lekrum,ett med flicksaker i och ett med killsaker.I det sistnämnda finns även en tv samt att Joel och Emil får sova på det lekrummet när dom är här. Jag och Jonas sover i samma rum som bebisen kommer o sova i och Benjamin o Cassandra har båda kvar sina gammla sovrum.
Kojbygge av madrasserna

1 kommentar:

  1. Duktig du är syster :)
    Du får ta kort på hur det blev :)
    Kraaaam

    SvaraRadera