onsdag 24 juni 2009

MVC besök idag

Idag på eftermiddagen var det dags för ett besök på mvc. Vägde mig lite i smyg och blev inte nöjd över resultatet=( har inte ens vågat berätta det för Jonas än...
Hur fan kan man gå upp så mycket i vikt?? Helt omänskligt tycker jag. Blir deppig bara av tanken på det=( Kan viska till er att vågen nu står på...håll i er nu....66 kilo!!! Jag har alltså gått upp 8 kilo redan. Jättemycket tycker jag! Gick ju upp 8 totalt med Benjamin....12 med Cassandra...o vart ska denna graviditet sluta...*snyft*
Annars tror jag allt var bra. Mitt blodtryck var inte lika lågt längre,så det var ju skönt. Blodprov togs inte denna gång så där vet jag inte hur det ser ut.
Hon kände o klämde på magen och kunde konstatera att den ligger med huvudet ner,ruckbart.
Hjärtljuden låg på 140. Benjamin o Cassandra var med dit idag och fick också lyssna på bebisen=)
Frågade barnmorskan om förvärkarna jag haft, om det var förvärkar. Men jo, det var det enl henne. Men jag får INTE ha dom i över 3 timmar, som sist. Det var inge bra tyckte hon, för den ska ju boa ett tag till därinne. Så är det över 3 timmar nästa gång så måste vi ringa...om det blir en nästa gång vill säga. Hon trodde dock inte den skulle stanna tiden ut därinne, men bara för det så går jag väl över 2 veckor eller nått.

Barnen passade på att ha lite vattenkrig idag ute på tomten med några gammla sprayflaskor=)
Slänger in lite bilder på det. Bilden på mig tog Cassandra idag och hon ville den skulle in här på bloggen, så jag gör väl som hon säger=)
Ser nu att den är väldigt suddig, men ni får ta det för vad det är



2 kommentarer:

  1. Härliga bilder :)
    Saknar dig syster!
    Du väger inte mycket, det finns ju dom som går upp mycket mer.
    Ta hand om dig!
    Kraaaaam!

    SvaraRadera
  2. sv: Javisst är dom tagna med den nya kameran :)
    Dom kilona försvinner snabbt sen när bebisen kommer :)

    SvaraRadera