fredag 26 juni 2009

Dagen började i alla fall bra

Vaknade utvilad, så skönt!! Gick upp och tog det lugnt en stund. Jonas och Cricke åkte tidigt imorse, Jonas skulle till Arboga för o hämta Joel o Emil och Cricke skulle till sina barn i Örebro.
Vid 10 tiden knatade jag o barnen över till Helena och co och var ute i det fina vädret. Sen vid 11 kom Jonas tillbaka med barnen. Var kvar hos Helena en liten stund innan vi gick hem till oss. Dags för o laga lunch nästan direkt då, för sen skulle vi åka till Hamnfestivalen med barnen och gå på tivoli där. Men nått hände...eller ja, Jonas blev sne över att jag inte smorde in hans barn med solkräm....för jag gjorde ju det med mina. Försökte förklara för han att jag inte visste att dom skulle smörjas in....men han e fortfarande sur på mig, nu för allt o ingenting han kan komma på. Tur man fick lite glädje av dagen iaf. Vi åkte iaf på tivolit. Jag gick med Benjamin och Cassandra och Jonas gick med Joel o Emil, så vi var inte ens tillsammans där...
Men Benjamin o Cassandra hade det roligt ialla fall. Dom åkte en del saker ihop och drog i varsitt "vinst varje gång" snöre. Sen gick vi upp till stan och barnen åt en varsinn glass där. Sen lite senare kom Jonas dit med Joel o Emil. Blev irriterad över en grej därborta...det fanns en karusell som Benjamin så gärna ville åka som det stod längdgräns 120 cm på. Och han är ju 120 lång. Men enl deras skylt så fattades det ca 25 cm på Benjamin till o vara 120 cm....hmmm....hur kunde han bara vara 95 cm lång när vi var på tivolit?? Jaja, inte mycket o göra åt, men sänk skylten till rätt höjd!!!
Sen efter stan o glassen så blev det ica maxi på hemvägen.
Nu sitter barnen o kollar på film och har fredags mys=)
Grymt varmt är det. Ikväll går jag hem till Helena o umgås, här går det ju inte o vara när Jonas är så grining över allt.




2 kommentarer:

  1. Vad löjlig han är!
    Han kan ju smörja in sina barn! :)
    hahaha! Hoppas du får det roligt hos helena i alla fall :)
    Puss!

    SvaraRadera
  2. ja,men precis. Eller be mig göra det när jag ändå håller på....men alla e vi olika. puss

    SvaraRadera