lördag 20 juni 2009

Godmorgon

Igår firades det alltså midsommar hemma hos Helena o Anders på kvällen. På dagen var det firandes uppe i Hälegården(heter det så?).Jonas körde dit mig, men sen blev det traktor o vagn hem med det övriga sällskapet. Solen tittade fram en stund där uppe så det var trevligt. Mycket folk var det också. Dansade runt stången och gick tipspromenad. Fika hann vi också me=)
Vid 5 tiden gick jag hem till Helena o Anders och hjälpte till med maten. Vid 6 kom Jonas och Cricke och Björn och Monica(samt deras 2 barn). Vet inte när vi åt, men runt 7 kanske. Blev sill,lax,potatis,grillat och allt man har på bordet på midsommar. Vi trotsade vädret och satt ute och åt, känns som man ska sitta ute och äta på midsommar. Jaja, det regnade ju iaf inte. Efter maten togs det fram filtar till alla som vi lindade in oss i=)
Vid 9 kom Helena o Tomas förbi också med deras barn.
Vid midnatt gick Jonas hem och hämtade singstar så då begav vi oss in och sjöng. Alla utom jag sjöng...kände inte för det bara.
Kl blev nog halv två när jag o Jonas tackade för oss och gick hem för o sova. Hade iaf en jättetrevlig kväll *tack Helena o Anders*.
Vaknade nu imorse och upptäckte att vi hade strömavbrott...gick ju inte o se vad klockan var i sovrummet så då gick jag upp. Kl var iaf 9 så det var ingen idé och gå o sova igen. Hoppade in i duschen och har nu fixat mig. Vi hade tänkt åka till Ikea idag, emn det var tydligen stängt. Får ta det imorgon ist. Vet inte vad vi gör idag då...slappar hemma kanske.
Hoppas ni alla andra hade en bra dag igår!!

2 kommentarer:

  1. Det kan ju vara skönt att slappa idag :)
    Lät lite roligt att ni åkte traktor hem, snacka om att bo på landet, haha!
    Ha en bra dag!
    Kraaaam

    SvaraRadera