söndag 4 augusti 2013

Sliten

Så var denna helg typ slut. Sista semesterhelgen liksom. Imorgon är det dags för Jonas att återvända till jobbet...eller ja hans nya jobb, o dags för mig att vara föräldraledig igen:) Jobbar inte förens på fredag men då är det ett maratonpass på elva timmar. Ojoj:)
Helgen då. Helena o kidsen kom i fredags på eftermiddagen. Blev middag o mys innan sängen kallade. Igår hade vi det skönt hela dagen o avslutade med vin o öl här hemma o sen en vända till puben. Lite folk ute men inte så konstigt då alla va ute i fredags o ska ut nästa v på medeltidsdagarna.
Blev sent i säng o upp igen efter några timmar för att kicka igång denna dag. Tänkte oss badet men vädret var lite osäkert på fm så vi höll oss på hemmaplan, fast ute. Fel val! Hade lätt kunnat vara på badet då det blev kanonväder. Men men. Helena åkte o jobbade runt lunch o tog med sig dom stora grabbarna till enköping. Hennes två minsta är här. E hon inte alltför trött ikväll så kommer hon tillbaka då, annars kommer hon imorgon.
Själv orkade jag ingenting här hemma innan middagen intogs vid femtiden. Hoppade i träningskläderna när jag vaknade o gårdagens linne över:) slängde upp håret i en tofs o torkade bort runnen mascara efter natten. Snusko! Men rätt skönt ändå:) Vid tre gav jag mig faktiskt ut på en bakispw. Noll ork o noll motivation, men Jonas tyckte jag kunde ta en runda. Efter var det skönt att jag gick, men när jag gick så ångrade jag mig hela vägen. Haha:)

Nu har jag iaf duschat:) o lagt dom fem barnen som finns här hemma. Kvällsmys står på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar