onsdag 28 augusti 2013

Godmorgon

Efter en halvt stressad morgon kan jag nu äntligen, i tystnad, äta min frukost. Har inte riktigt kommit tillbaka till verkligheten efter sommarlovet. Men snart så=)
Tre av fyra barn är iaf iväg. O Gabriel sover redan.
Själv ska jag fortsätta med det jag gjorde igår. Hämtade upp o sorterade alla vinterkläder igår. Blev smått glad över att jag inte behöver köpa så mycket nytt till dom tre stora barnen=) Jo, skor o vantar o sånt behövs ju. Men både B och C fick nya Hestra vantar i slutet av förra vintern som dom kan nöta på först o främst i år.
Skorna tycker jag är riktigt tråkigt att köpa. Så dyrt om man vill ha en bra sko på foten. O det vill man ju såklart.
Benjamin har ju kommit upp i åldern att han vägrar dom klassiska "lekvinterskorna". Han vill ha vanliga, fast varmare. O Cassandra också.
På ellos har dom just nu köp 3 betala för 2 på ALLA skor. Så ska ni köpa så gör det nu om ni hittar ngt där. Kan ju spara in lite pengar på det som man kan göra nå roligare för...typ köpa vantarna=)
Lille G får också skor nu såklart. Köpte ett par höstskor åt han och ett par vinterskor. Vinterskorna är svårt tycker jag till en så liten. När B var ett år så hade vi Kavat på hans fötter. Helt värdelösa i den strl tyckte jag. Han var alltid kall om fossingarna. Gillade modellen, men inte att dom inte höll han varm. Till C hade jag viking(och har haft till alla barnen nästan varje vinter) och dom var jättebra. Så nu vågade jag inte köpa kavat till G i vintersko utan tänkte testa Gulliver som är en likadan modell som den jag gillade när B var liten. Hoppas den håller små fötter varma. Thea ska få kavat, men nu är hon ju större och jag hoppas den håller måttet bättre i denna strl.

Så passa på redan nu o köp skor om det finns det ni vill ha på ellos när det är köp 3 betala för 2=)

Lille G får dessa vinterskor och höstskor, Gulliver och Pax




Thea får skor från Kavat



Cassandra får vinterstövlar från Wildflower

 



                                     Och Benjamin får dom här från Hummel tills vidare

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar