fredag 30 augusti 2013

Den där känslan

Efter fyra graviditeter o passerat trettio så trodde jag det skulle va omöjligt att få tillbaka en kropp. Ok, kanske inte omöjligt men enormt mycket slit o tänk på kalorier in o kalorier ut. Självklart tänker jag på vad jag äter, men inte så att jag går på nån diet eller skiter i fikat då o då. Nä jag måste ju få gotta mig också:) Men jag tänker på att välja "rätt" o jag tänker på träningen. Försöker klämma in fyra pass på friskis i veckan. Inte alltid det funkar med fyra barn i hemmet o deras aktiviteter osv. Går det inte att kila iväg så deppar jag en stund men sen e det bara byta om o köra hemma på crosstrainern o min egna kroppsvikt. Är inte ute efter att bli nå muskelberg! Men tror alla mår bättre av att röra på sig.
Hur som helst. Att jag passerat trettio o fått fyra barn gjorde det inte omöjligt att få tillbaka en kropp. Inte så att jag e skitnöjd. Men jag e nöjd:) o det e det viktiga. O så fortsätter jag med kalorier in o kalorier ut. O så träning på det. Då kan det ju inte gå åt fel håll iaf:)
Kan nu knäppa mina jeans jag hade innan jag blev gravid med Gabriel!:) Provade dom när han var typ sex månader o då fick jag inte ens upp dom över låren. Knappt så jag fick dom över foten när jag skulle dra av dom. Där o då, när jag såg att det var strl xs, trodde jag det var kört. Inte att komma i just den strl, utan mer att komma tillbaka o känna sig nöjd. Blev deppad o lät det va så nån v innan jag ryckte upp mig o införskaffade lite träningskläder o började powerwalka. Då fanns tiden för det när Jonas var pappaledig o sen hade semester. Nu lägger jag min tid på friskis ist. Så nu några månader senare kan jag få upp dom över låren, jag kan knäppa dom utan att ett helt hav hänger över byxkanten, och jag kan få av mig dom utan o lirka dom över foten:) Det firas med att ha dom på mig en grå dag som denna ihop med min rosa skjorta jag fyndade på lager 157 i somras för en hundring:) o så mina nya armband jag fyndade på ur och penn för tjugo kronor st:)
Ja, jag e nöjd. O stolt över mitt tänk o försök till o komma tillbaka:)

2 kommentarer:

  1. Tycker du e superduktig! Bra jobbat verkligen. Önskar att jag med hade sån karaktär, men en vacker dag så kanske ;)

    Kram kattis

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är syster <3
    Riktigt bra jobbat och vad skönt att du har kommit i dina gamla kläder, längtar också tills jag gör det. Men än har jag inte hittat den där motivationen än, kanske bara måste bestämma mig riktigt först =)
    Man kan inte tro att du har varit gravid fyra gånger, inte med tanke på hur stor mage du hade med både Thea och Gabriel. När du väntade Gabriel trodde jag nästan att du hade två i magen =)
    Häftigt hur kroppen kan ändra sig om man bara vill!

    Fin du är! <3

    SvaraRadera