tisdag 27 augusti 2013

Rensning pågår

Förut tyckte jag det va hur kul som helst med o rensa, sälja o köpa nya kläder åt barnen. Numera kräks jag på rensa o sälja. Men det behövs tyvärr göras ibland. Lille G som byter strl oftast nu såklart så det mesta är från han. Men ska även gå igenom dom stora barnens garderober.
Ytterkläderna börjar bli prio ett typ. Till Gabriel köpte vi precis en softshell jacka. Vattentät. Så den ska han ha i höst. Han hade en pop men gillar den inte. Stel o lite mera stel kom jag på att den var, så den ligger i säljarhögen nu.
Tror alla barnen har till vintern också. Köpte ju på rean i våras till den här vintern. Gabriel ska få en overall när han fyller av sin morfar. Köpte den när vi var i idre i somras på schysst rea:) Sen frågade jag min far om han ville ge den i present o det ville han:) Thea behöver nog med en overall, eller jacka o byxa, men det kan hon önska sig när hon fyller. Hon önskar ju sig shopping redan så det blir ju jättebra:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar