torsdag 28 maj 2009

Regn o rusk

Usch, vilket bajsväder. Det är ju inte så att man går ut i onödan direkt. Är kompledig idag så jag är bara hemma. Jonas gick upp med barnen i morse och såg till att dom kom iväg till skolbussen och dagis. Skönt för mig för då kunde jag ligga i sängen o slappa till halv åtta, sen lägga mig i soffan och glo lite på the voice på tv. Nu har jag iaf städat på övervåningen, ändrat om lite i barnens garderober, märkt lite palgg som är deras, tagit upp Cassandras alla grejer hon fick igår till hennes rum osv. Kom på nu att jag som vanligt glömt bort o äta frukost, så nu sitter jag här o mumsar i mig lite havregynsgröt med äppelmos=) Bra det, då får jag lite ny energi till o städa undervåningen...allt utom toaletterna, det får Jonas göra när han kommer hem.
Kanske hinner börja tvätta fönsterna också innan jag ska cykla och hämta Cassandra på dagis. Benjamin ska med en kompis hem idag efter skolan så på em är det bara jag och Cassandra hemma,mysigt. Jonas hämtar upp Benjamin efter han slutat jobba och när dom kommer hem måste jag snabba mig iväg, har personalmöte på jobbet ikväll igen.
Men till nio är jag nog hemma igen iaf....får se om jag orkar skriva då. Annars hörs vi imorgon=)

2 kommentarer:

  1. Du menade väl att du åt havregrynssoppa? :D
    Ha en bra dag!
    Puss

    SvaraRadera
  2. sv: Nej din havregrynsgröt är ju nästan som soppa.. Haha :D
    SAKNAR DIG!

    SvaraRadera