onsdag 12 september 2012

Namn

Det här med namn är svårt alltså! O snart kommer lillkorven och då lär vi ju vilja ha några namn att prova oss fram med. Men sanningen är den att vi faktiskt bara har tjejnamn. 3 st. Men det räcker så. Två av dom är vi överens om, det tredje är mitt favvo nr 1 som Jonas försöker vänja sig vid. Men killnamn då? Tänk om det kommer en liten go pojk, ska han få vara namnlös då? Hade ju varit kul med några förslag där med, men nää det har vi inte. Finns ett jag ev kan tänka mig, som jag haft som förslag på alla mina barn. Men nu är det ju så att jag bara har en grabb, och han fick ju såklart inte det namnet. O såklart inte tjejerna heller=) Men ju närmare förlossningsdatumet jag kommer, desto mer tvekar jag på namnet. Varför ska det vara så svårt!
Men så här är det ju...ett namn måste ju vara hållbart även när barnet blir större. Vissa namn är bara fina som "småbarnsnamn". Det kommer ju en dag då barnet blir större, o typ ska söka jobb o så. Då kan det ju vara kul med ett schysst namn också=)
Sen är jag ju inte mycket för namn som alla andra heter.
Såååå, det var mitt kvällsproblem=)

1 kommentar:

  1. Haha, "det var mitt kvällsproblem" :)
    Men gud så svår fråga... Å som du säger är ju vissa namn bara fina som "småbarnsnamn".. Hoppas ni får en tjej eftersom de är där ni har namnen, hihi :)
    Fast det är klart att de hade varit kul med en kille så har du två av varje :)
    Pusss

    SvaraRadera