söndag 4 juli 2010

Helsingfors

I Tisdags så åkte jag, mamma och storasyster på en kryssning till Helsingfors. Båten gick vid 17 tiden, men jag och Nettan mötte upp mamma i slussen vid 14 tiden. Gick och tog en kall bira i värmen som var innan vi gick till båten.
Blev lite sena så vi halvsprang med våran packning bort till båten. Varmt som tusan var det! Tyvärr fick jag skavsår också=(
Väl på båten så letade vi rätt efter våran hytt. Tur vi hade Nettan med oss, för hon hittade galant=)
Middag hade mamma bokat till kl 20, då var det smörgåsbord. Är ju inte sådär superstor i maten, men jag åt så jag chockade mig själv=) Blev prat och skratt och senare blev det mera öl och umgänge. Kom i säng hyfsat tidigt, skönt det!
Vaknade tidigt på onsdagen till strålande sol. Duschade och gjorde vid mig och sen upp till frukosten. Är ingen frukostmänniska, men en kaffe slank ner och en liiiten smörgås=)
Vet inte när vi kom till Helsingfors, men runt 10 kanske??
Började med att leta rätt på en skoaffär...hade ju skavsår... Hittade en helt otrolig skoaffär! Skulle ha kunnat vara i den hela dagen och provat skor=) Hittade iaf 2 par skor, varav dom ena var så mycket jag det bara kan bli=) ROSA=)
Hyfsade priser var det också, och rea på det. Kan det bli bättre?=) När jag gick runt inne i skoaffären så såg jag en sååå snygg väska som jag provade. Köpte den inte först, men efter att jag hade betalat skorna så gick jag och hämtade den också och köpte den=) Också en väska som är jättemycket jag=)
Sen blev det lite ögonshopping och sen en god lunch och en kall bira på en uteservering. Hur nice som helst!
Fortsatte att traska runt i Helsingfors tills det var dags att gå tillbaka till båten. På kvällen hade mamma bokat en trerätters åt oss. Hur gott som helst!
Var ner i shoppen på båten och köpte lite saker, åt mig, barnen och älsklingen.
Hade många goa skratt på båten, många skratt där jag knappt kunde andas. Men det är härligt när det är så! Hade det jätteskönt och jättetrevligt. Tack mamma och Nettan för en härlig minisemester!

Bjuder på lite egobilder=)






Vackert!





Hejsvejs!

1 kommentar:

  1. Verkar som att ni hade jättemysigt och vilka härliga bilder :) PUSS

    SvaraRadera