lördag 10 juli 2010

Bad, Bad, Bad

Bad hela dagarna. Så ser det ut för oss=) Bloggen kommer i sista hand just nu som ni kanske märker. Cassandras simskola har börjat 10:30 så när den varit slut så har vi stannat kvar på badet. Men nu är simskolan slut. Har bilder på det, men orkar inte tanka in dom i datorn just nu.
I torsdags blev äntligen golvet i vardagsrummet bytt!! Det var på tiden! Så till hösten börjar jag måla om i lägenheten så det blir lite snyggt här hemma=)

I torsdags efter badet och middag hemma så var vi bortbjudna hem till Micke och Mithra. Hade det supernice på deras altan hela kvällen men kall öl och trevligt sällskap. Barnen lekte och Thea sov i vagnen. Kom hem vid midnatt och då stupade J och C i säng direkt. Fick väcka C igår till när det var simskola. Supertrött var hon, och jag med.
Jag och J sa att dom skulle vara i säng senast halv nio igår kväll eftersom det blev så sent dagen innan. Men det sket sig=) Vi hade bjudit över några hit på kvällen och lite senare kom det även ett annat par hit. Ytterligare en nice kväll! Satt på våran uteplats till halv ett inatt, då var all öl och vin slut sen ett tag tillbaka=) Jonas hade gått in innan, han var trött och behövde sova så han skulle orka upp med Thea nu på morgonen.
Kom i säng strax före 1 inatt och bara några minuter efter det så går jonas upp på toa. Sen grinar Joel så Jonas går in dit. Sen tar det bara några minuter innan jag hör hur både far och son spyr inne på toan. Thea vaknade av livet som var så jag tog henne och försökte få henne att somna om. Tillslut så gick det. Klockan började närma sig 2 när jag äntligen somnade. Sen fick jag iaf sova en timma innan Thea började böka runt. Bra trött, men såg fram emot min lovade sovmorgon. Men när Thea väl tyckte det var dags att gå upp för dagen kl 6:05 så väckte Jonas mig ist. Så jag fick gå upp. Helt slut är jag! Jag börjar väl bli gammal eller nått, för jag känner att jag inte pallar att öla 2 dagar i rad, sova några ynkla timmar och vara småbarnsförälder=)
Tror inte dom är magsjuka, tror mer att Joel kräktes och sen kräktes Jonas för att Joel kräktes. Vi har ju ätit precis samma saker, och ingen av oss tjejer är dåliga. Fast vi är ju tjejer...lite tåligare än ynkkarlar=)
Så jag får helt enkelt vara bakis och trött idag. Vet inte om jag är så bakis visserligen, men trött vet jag att jag är.
Skulle behöva gå ut och städa upp på bordet också från igår. Ser inte så vidare värst trevligt ut med öltunnan där, ölburkar, glas, vinflaskor osv.
Nu är mitt kaffe färdigt, så nu lämnar jag bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar