söndag 18 juli 2010

Skön dag

Tycker det är en rätt så skön dag idag. Händer inte mycket alls och man kan bara ta det lugnt medans barnen leker där ute. Har inte varit ner på badet alls idag, och lär inte gå dit heller=) Får bli bad imorgon ist.
Jonas åkte precis in till stan, hade missat att köpa en del när han var på affären här tidigare idag. Och våran lilla affär stänger ju kl 15 på helgerna.
Ska surfa runt lite sen för att få lite tips och ideér på hur jag ska måla om här hemma sen. Får bli ett projekt till hösten. Tror jag vet hur jag vill ha det i vardagsrummet, men det verkar som att Jonas inte vill ha det så. Så då får vi försöka hitta något som vi båda gillar=)
Ska även kolla upp vad byggmaterial till att bygga ett sängskåp kostar. Det är vi iaf överens om, att bygga ett sängskåp=) Alt isolera förrådet och öppna upp en dörr innefrån dit, så blir det ett extra rum. Vet att det finns vissa familjer här som har gjort så, men den nya hyresvärden vill helst inte att man gör det. Man får göra det, om man återställer det sen till så det var när man flyttade in. Vet inte riktigt hur man slår upp väggen och sätter in en dörr, men jag får googla på det=) annars har jag ju min käre far och bror som kan det mesta! Men jag e ju liksom en sån som gärna vill klara mig själv och stå på egna ben, så det krävs mycket för att jag ska be om hjälp=)
Gör man om förrådet till ett rum så fundrar jag på om B ska få ha det som sitt rum...om han skulle vilja det såklart.
Inte så att man kankse gör det på en pisskvart, men det är ju alltid värt att kolla upp saker och ting i förväg.
Kan också berättat att min käre far talat om för mig vad han tycker att jag ska bli=) Tror han har helt rätt i det han sa och tyckte. Så nu har jag kollat upp vad som krävs för att plugga till det och jag tror faktiskt att jag ska hoppa på den utbildningen till januari...om det finns möjlighet till det.

1 kommentar: