fredag 28 februari 2014

Semlor

Mår som en påse skit här hemma och har bäddat ner mig i sängen. Men det e ju rätt trist det med. Så jag har surfat runt lite på mobilen o kom o tänka på semlorna vi ska äta på söndag:) Har beställt semlor av Helene på Skatorna. Både med mandelmassa och vanilj. Vet att dom bakar på ekologiskt mjöl och gör allt själva från grunden. 
Deras vaniljfluff är jättegod så jag hoppas att vaniljsemlorna med är det:)
Kollade upp lite snabbt vad Johanssons bageris semlor innehåller. Ni vet dom som finns i de flesta matbutiker o säljs i tvåpack. Kollade vaniljsemlan. 
Innehåller ju ingen vanilj ens! Bara arom. Så då kan det ju vara vilken bäverstjärt som helst med andra ord?! Eller kemiskt framställt på nå konstigt vis. 
Så sällan som vi äter semla så lägger jag hellre några extra kronor för o få det jag betalar för o vad jag vill ha. 
Ser också att dom skrivit naturidentisk som ingrediens. Dom verkar ha missat att det är förbjudet med den beteckningen sedan 2011. Naturliga aromämnen får det stå men inte naturidentiska. 

Så välj väl när ni ska köpa semla:)


Ingredienserna för Johanssons bageris vaniljsemlor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar