lördag 18 januari 2014

Gymmet

Fick bli en lördagkväll på gymmet. Riktigt skönt! O det känns i mina ben, precis som det ska vara:) J hämtade upp mig vid 18 tiden o sen åkte vi ner till gymmet o mötte upp F. Kul att vi alla kunde samtidigt. Förhoppningsvis imorgon med:) Idag körde vi ben o rumpa. O blir det träning imorgon kör vi mage då. Värmde upp på crosstrainern o kommer fortsätta med det. Kändes mer än löpbandet.
Fick i mig en energibars direkt när jag kom hem. O efter dusch så blev det lite kvarg med hallon o blåbär o banan. Så nu e jag både trött o mätt:) Middagen åt jag med familjen före träningen.
Nu ska vi se om jag kommer ihåg receptet på barsen jag fick av pappa...
* 1 dl havregryn
* 1/2 dl blandade nötter. Tog   valnötter och mandlar
* 1/2 dl pumpakärnor
* 1/2 dl solroskärnor
* 2 msk linfrön
* 1 dl torkade aprikoser
* 1 msk honung
* rivet skal av en citron
* 2 äggvitor
* 80 g mörk choklad

Mixa allt förutom chokladen i matberedaren. Tryck ut smeten på bakplåtspapper,  ca 1 cm tjock.
In mitt i ugnen på 125 grader i 17 minuter.
Sen in i kylen i många timmar, typ över natten.
Smält sen chokladen o bred ut över den kylskåpskalla kakan. In i kylen igen så det stelnar. Skär sen lagom stora portionsbars.
Förvaras i kylen.
Jätteenkelt:) Tack pappa♥

Efter dagens träning hoppade jag i dom här sköna träningsbyxorna. Vill ju inte bli kall:) Perfekta på en pw när det e kallt ute, med ett underställ under. Fodrade men väldigt rörliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar