torsdag 3 januari 2013

Tråkväder

Vill ha snö, minusgrader och lite härlig vintersol. Inget regnblask o tö som det har varit dom senaste dagarna.
Tänkte skidbacken idag hela familjen. Men när jag sett vädret så valde jag mjukisbyxor och tjocksockor. Benjamin valde badhuset. Cassandra däremot valde backen, så hon var där i 4 timmar o åkte. Det är tur Thea och Gabriel finner sig i vad som erbjuds en dag som denna=) Vi åkte faktiskt iväg en snabbis med Jonas. Lämnade en sak till hans kompis och sen handlade vi på coop. That´s it!
Trött som attans har jag varit hela dagen. Jonas fick sig en känga, nog pga tröttheten. Men faktiskt, till viss del, var den befogad...haha=)
Benjamins tv kom upp på väggen nu med. Han önskade sig ett väggstativ i julklapp som han fick så innan det rann ut i sanden så satte vi upp tvn. Är inte känd för att snabba på vissa ting=)

Faktiskt så borde jag egentligen sova. Men det är så skönt när barnen lagt sig. Älskar kvällarna! Eller ja, Benjamin skypar och Cassandra är på väg i säng nu. Men den livligaste av dom alla sover sen några timmar tillbaka iaf=) Gabriel åt sin nattflaska vid åtta o slockna på en gång efter när jag la han i sängen. Så nu sover han till 6 innan nästa mål, för o sen somna om till 8-9. Jonas har lovat o ta den flaskan, o jag har lovat mig själv sovmorgon <3
Faktiskt, så var det länge sen vi var uppe innan halv nio i det här hemmet. Men i morse hade Thea kissat på sig så vid kvart över sju fick vi lov o stiga upp för renbäddning av säng och en dusch. Får se det som en övning inför nästa vecka nä vi måste upp tidigt eftersom skolan drar igång igen.

Imorgon väntar coop några timmar. Sen är det helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar