torsdag 24 januari 2013

Älskade barn

Det sägs att barn nr 3 blir värst. O här hemma stämmer det! Thea är överallt o ingenstanns. O hon har svar på tal hela tiden. Hon hörs o syns jämt. Hittar hon på hyss o man kommer på henne får man ofta höra(med huvudet på sne) va fin du är mamma!
Idag blev hon lite arg på mig och spände blicken i mig o sa Muckagulla! Argt sa hon det. Förstod inte först, men efter lite funderande och ha fått höra det igen så förstod jag. Hon frågade ju naturligtvis om jag muckade gräl. Hahaha=)
Nä, faktiskt så försöker jag titt som tätt bara lära henne lite vett o etikett. Hoppet är de sista som överger en=)

En arg Thea som frågar om jag Muckargullar med henne

Vi gick upp på övervåningen och lekte lite. Thea ville ha disco så vi drog på lite musik. Hon tog sin Aske på ryggen och dansade som aldrig förr. 






Efter ett tag ramlade stackars Aske ur bärselen och då blev Thea lite irriterad på han o frågade varför han inte ville dansa mer.  Hon stängde in sig på Cassandras rum o sa att jag absolut inte fick komma in. Lite försiktigt öppnade jag dörren o tjuvkikade på henne. Då sminkar hon sig och "gör sig fin". Vet iaf en som inte kommer vara nöjd när hon kommer hem efter skolan....=)





Lille G sköter sig iaf....än så länge=)
 




1 kommentar:

  1. Vad jag skrattade för mig själv när jag läste de thea hade sagt :)
    Härlig hon är, klart hon ska göra sig fin hon med :)
    Verkar som ni har haft en bra dag och en del skratt för dig ;) <3

    SvaraRadera