torsdag 24 januari 2013

Tjugofjärde Januari Tjugohundratretton

En månad sedan julafton i dag. O Thea hälsar fortfarande God Jul när hon pratar med någon i telefon=) Haha, ibland är hon för go den lilla damen=)

Igår blev det bak på förmiddagen o sen coop på eftermiddagen. Men innan jag hann in dit för o kolla mitt schema så ringde dom därifrån o sa att det fanns tider för i helgen. Så dom tog jag=) Sen v 7 halkar jag in på schemat igen. Ska bli så.jäkla.skönt! Att variera jobb med mammaledighet är toppen! O likaså för Jonas som får möjligheten att vara hemma med G lite mer. Till o början med så blir det jobb fredagar och helger, sen förhoppningsvis även torsdagar. Jonas fundrar på att vara pappaledig även på torsdagar så därför kan jag jobba då med=) 50/50...kan inte bli bättre, och mer rättvist=)
Igår kväll var vi i backen igen. Jag hade cafeterian och barnen åkte. Benjamin var inte där så länge igår, men Cassandra var kvar med mig tills jag stängde. Hon åkte dock bara i 2½ timma, men det var ju 16 minus så jag har fullförståelse för det=)
Jonas kom förbi med småttingarna också<3 Idag vet jag inte om det blir någon backe. Kan vara rätt skönt att ta det lugnt med. Men ska höra med barnen vad dom vill först innan jag bestämmer åt dom. Man behöver ju liksom inte vara där i flera timmar heller.

Gabriel igår med sin stora aktivitetskrokodil han fick av morfar i julklapp





Finns mycket fint och roligt att utforska på den=)

1 kommentar:

  1. Så söt han är, ser väldigt liten ut till skillnad från krokodilen =)
    Skönt att jobba lite, och komma ut lite dessutom få mammadagar sparade =)
    Här är det lika kallt, lite väl kyligt men men.
    Hoppas ni får en bra torsdag <3

    SvaraRadera