måndag 28 januari 2013

Lever jag?

Jo faktiskt så gör jag det. Men jag känner mig mer död än levande just för stunden. Inte gjort så mycket idag, men inget har flytit på så det är väl det som orsakar mitt inre kaos. Började me att Jonas kom hit för nån minut imorse för o sen snabba sig hem till han igen. Han blev magsjuk. Fortsatte me morgongörat o fick iväg B o C till skolan. Sen hängde jag i lång telefonkö till försäkringskassan. Plats 440 i kön...tack för den! Blev mer en missnöjd me hon jag pratade med o valde att ringa om på nytt i hopp om att få prata me nån mer vettig. Plats 476 i kön denna gång. Gissar att det inte bara va jag som fått fel utbetalning. Fick prata me en vettig iaf, så nu hoppas jag det inte tar alltför lång tid innan resten kommer in på kontot. Tar ju bara ut fyra dagar i veckan med fp så om det fattas tio dagar i utbetalningen så märks det rätt mycket. Under tiden jag pratadr me dom o köade så tog jag minstingarna o tvättpåsarna o gick ner i tvättstugan o påbörjade jobbet där. En hel del som vanligt! Men efter alla snuskbaciller som härjat i mitt hem dom senaste dagarna var jag tvungen att tvätta om sängkläder o så som jag bytte här om dagen.
Ringde även om en räkning jag ansåg va fel. O det gjorde ju dom me så det va lungt. C har ju inte gått på fritids sen i sep eller okt så inte ska jag betala barnomsorg då inte. Städade av nedervåningen också o duschade Thea. Tog fram alla Gabriels kläder i strl 62 för o fota o lägga ut till försäljning. Men jag hann aldrig fota. Barnen tjafsade (om än tyst) på övervåningen o min trötthet tog över. Tjugo över sex la jag en liten Thea o samtidigt fick dom två stora kolla tv inne på sina rum. Gabriel väckte jag så han kunde få på pyjamas o kvällsäta. Jag satte mig ner, i lugn o ro, o gav han mat. Thea förmådde sig inte ens o ropa några gånger som hon brukar, hon tvärslockna. I sju minuter njöt jag verkligen av tystnaden...sen kom B ner. Jaja...livet me barn:-) Såg fram emot min barnfria kväll vid nio ist, då har ju även B lagt sig. Gick ca trettio minuter, sen vakna Thea. Tog ner henne till min säng. Men hon prata o prata. O jag försökte va en pedagogisk morsa samtidigt som jag ville se mitt program på tvn. O så vaknade G me:-( Såg min enda fria timme på dygnet gå förlorad. Gav G mat, o Thea ojjade sig för magont. Snabbt skickade jag sms till Jonas o bad han hämta henne, så kunde dom kräkas ihop. Men han sov väl eller nått för jag fick inget svar. Nu sover hon dock. Utan att ha kräkts. Hoppas Hoppas det stannar där. G somnade me om. Så nu fundrar jag på om jag ska unna mig två timmar vakentid, ensam o i tystnad. Eller om jag ska unna mig några timmars sömn extra. Kan bli det sistnämnda. Helgens jobb gjorde så jag kom in i fas på dygnet igen:-P Stägning, öppning, öppning. Längtar tills nästa pass!

Imorgon hoppas vi på backen (o en gladare o trevligare familj...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar