måndag 29 april 2013

Torka Torka Torka

Nu börjar jag sakna min sömn. Natten till fredag vaknade Gabriel kl 1 o 3 o tokskrek. I några minuter o sen var det bra. Sen ville han starta dagen kvart över fem. Fick en stressig stängning på jobber den dan o sen öppning på lördagen. O svårt att somna igår men lyckades få ihop fem timmars sömn iaf till idag(söndag). Så ikväll innan jag la mig såg jag fram emot att få sova iaf lika många timmar till. Gick inge vidare. Ett vakna Thea. Mer ont i benen (hade hon vid elva med o fick alvedon) o kissnödig. Upp på toa. Ner i säng igen för o väcka mig fem minuter senare för o va kissnödig igen. Upp på toa igen. Meeen...hon kräks:( Hatar verkligen kräka så jag grinade en skvätt o tyckte synd om mig själv när jag torkade me ajax i överflöd. Proppade i mig vitpepparkorn o hoppas jag hann i tid. Feber har hon med fått o är varm o rosig om kinderna. Sa till Lena ikväll att jag trodde Thea höll på att bli dålig. Hon somna redan tjugo över sex för natten o var så röd om kinderna. Hoppas, hoppas det är borta när hon vaknar imorgonbitti. Morgondagens besök o nattgäster har jag bokat av. Får se hur det blir med morfarbesöket på onsdag. Känns som det kan bli inställt:(
Jonas kräks han med o har feber då dom har nog samma bassilusk dom två.

2 kommentarer: