lördag 18 oktober 2014

Lördagsgodis

Ställde kl på ringning 7.30 idag även om jag hade möjlighet att få en skön sovmorgon. Gabriel o Thea sov ju hos Jonas och dom stora sover ju gärna länge på mornarna.
Tog en kopp kaffe medans jag svirade om från pyjamas till träningskläder. Gick ner o hämtade Mimmi så tog jag en pw med henne. Inte jättelång, men 3,8 km skrapade vi ihop o kylan. Tog bara 30 min men skönt o komma igång med dagen. Tyvärr säckade jag ihop helt efter att vi var på coop o handlade. Fryser o e trött.
Nu har Gabriel precis vaknat. Under tiden han sov passade Thea o Benjamin på att äta lördagsgodis. O så spelade vi spel.
Cassandra är på väg ut igen med kompis. Dom ska på bio o ha det bra.
Nu har Gabriel vaknat igen o kollar på pippis jul och äter sitt godis. Fruktgodis.
Fruktstången älskar han. Såklart betydligt mycket bättre än vanligt plockgodis men vetefan om den e så bra ändå. Det e jag själv som sett till att vi plockade hem den till coop. Innehåller visserligen inga konserveringsmedel el färgämnen och inte heller tillsatt socker. O det e andra påsen jag köper nu, men ändå blev jag tveksam till den nu när jag gav G en. Ska fundera mer på dom där fruktstängerna.
Däremot så känns Berry Boosten från Renee Voltaire bra. Säljs i småförpackningar, 6 st för 39 kr. Lika stora som 6 packen russin. Blåbärspluppar med granatäpple, russin tranbär med hallonsmak. Dom älskar lille G att mumsa på. O färgglad o fin liten ask.

Thea har önskat fruktsallad till middag. Kan ju inte servera det till middag men som efterrätt:)
Nu ska vi fortsätta att mysa inne. Kanske ta fram några dammtrasor och hoppas på att barnen vill damma med mig. Så kan man släppa den biten sen och bara mysa ner sig i soffan ikväll. Har en del kläder att fota som ska säljas så hinner vi med det så vore det toppen. Annars gör jag det imorgon. E ju ledig hela helgen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar