söndag 5 oktober 2014

Bärremmar

Idag fick jag för mig att testa göra bärremmar. Perfekt för lille G att äta när dom större barnen äter lördagsgodis. Eller perfekt för dom med ist för lördagsgodis.

2 dl hallon
2 dl blåbär
2 msk honung
1/4 tsk äkta vaniljpulver

Mixade allt och hällde sedan smeten på en bakpappersklädd plåt. Smetade ut det med slickepotten så det blev tunnt, tunnt, tunnt. Typ 1-2 mm tjockt bara.
Sen in i ugnen på 50 grader i typ 6 timmar.
Efter 5 timmar tyckte jag det gick segt där i ugnen så jag höjde till 75 grader. Lät det vara så typ 1 timma.
Sen var det bara att dra loss den sega "plattan" och klippa i lagon tjocka längder o rulla ihop.
Båda gossarna har smakat o godkänt dom:)

Hallon och blåbärsremmar

1 kommentar:

  1. Gud vilken bra idé =) det måste jag prova!

    SvaraRadera