torsdag 10 maj 2012

Hemmadag

Idag har vi haft en hemmadag, precis som igår. Benjamin har varit hemma både igår och idag från skolan då han inte mår nå bra. Igår var min lediga dag från jobbet också så även Thea var hemma med oss. Vi tvättade och städade hela dagen. Tur det regnar ibland så man hinner med även det tråkiga=) Thea var inte till så stor hjälp, men hon tog det lite lugnt en stund i soffan o kollade på pippi på datorn.
Vi har bara en maskin i tvättstugan som fungerar så jag passade på att ta ett pass idag med så jag kunde tvätta barnens sängkläde och våran picknicfilt. Under tiden vi gjorde det jag och Benjamin så bakade vi lite. Han bakade en kladdkaka helt själv och jag bakade mera bullar. Han har aldrig bakat, men kladdkakan blev faktiskt jättegod=) Vi googlade recept och han följde det=) Efter lite mat i våra magar så fikade vi med den, nybakta bullar och ett varsitt glas kall mjölk. Finns det nå godare?
Sen gav vi oss ut i regnet och hämtade hem Thea från dagis. Hade tänkt cykla till lantmännen med, men tar det nån dag när det inte regnar så mycket. Dessutom har jag så jäkla ont i ryggen. Höres!

1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt med hemmadagar, mindre roligt att Benjamin inte mår så bra, hoppas han blir bättre snart!
    Vad duktig han är som följde receptet, den ser riktigt god ut också.
    Gud så mycket du har bakat så borde snart frysen vara full? hihi =)
    Ta hand om dig och ha en bra torsdagkväll! Kram

    SvaraRadera