tisdag 1 december 2009

Dagens Idag

Är så hysteriskt trött idag. Gick inte o la mig försent, så jag borde inte vara det. Men det är jag=(
Hade en timma vaken med Thea inatt. Första gången det händer under hennes 3 månader utanför magen. Hon blir så täppt när hon sover lillfisen. Så inatt vid 4 vaknade hon och ville käka. Gav henne en flaska och hon somnade om. Men hon sov inge bra alls, bara låg och snörvlade hela tiden. Så då kunde inte jag sova. Va upp till hennes säng ett x antal gånger för o ge henne nappen. Tillslut så gick jag ner på toa med henne och skulle ta ut hennes snor med en tops. Gick inte så bra, men efter nån sekund började hon nysa och ut kom en skitstor snorbobba. Stackars liten, kan inte vara lätt att andas med den i snoken.
Sen begav vi oss upp igen och hon somnade om på en gång utan stånkande i sängen. Så nu sover hon fortarande. Jag var tvungen att kliva upp vid 7 eftersom B skulle till skolan. C får vara hemma från dagis idag, hon har varit lite krasslig och känns inte helt hundra.
Har lovat henne att hon och jag ska gjuta gipsfigurer idag samt att hon ska få göra en ljusstake av gips. Så vi lär få dagen att gå=)
Vid 16 idag är det dags för BVC för Thea. Hon ska vägas, mätas och ta sprutor. Usch, en spruta i varje lår=( Min lilla skrutta! Har köpt hem panodil åt henne redan ifall hon skulle få feber av sprutorna.
Idag ska jag försöka få över bilderna från kameran till datorn, så ni får se några dopbilder=)

Ha en jättebra Tisdag. Barnen är överlyckliga att det är den 1 dec, då får dom öppna julkalender!
Dom har fått öppna kyrkans kalender nu på morgonen. Chokladkalenderna får dom öppna efter middagen. Sen har dom fått från deras farmor och farfar också....eller ska få ikväll. Dom körde ju hela vägen från Bergby hit i söndagskväll för o lämna kalendrarna då, men när dom klev ur bilen här visade det sig att farfar hade tagit fel påse tyvärr. Han hade tagit med sig soppåsen istället.
Men han kommer ikväll igen med rätt påse=) Dom får ju en liten present varje dag av farmor och farfar ända tills julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar