torsdag 3 december 2009

Frussen o trött

Usch, tycker det är jättekallt här hemma. Har eldat och eldat och det är nu iaf 19 grader inne, men ändå fryser jag=(
Middagen blev supergod och barnen uppskattar alltid tacos. Direkt efter middagen var det läxläsning med Benjamin som gällde och sen kröp vi ner i soffan och kollade på julkalendern. Eller dom 2 stora barnen kollade, jag roade Thea som va trött. Ville hålla henne vaken en stund men det var rätt menlöst. Hon åt lite mat från flaskan och sen somnade hon direkt när jag la ner henne i sängen. Hon hade ju en superbra natt natten till idag. Väckte henne runt halv nio igår kväll och då va hon vaken i ca 30 min, så hon somnade vid 21 för natten. Sen vaknade hon inte förns 8:30 imorse *tjoho*. Hon sover ju alltid bra, men hon brukar vilja äta vid 6 tiden på morgonen annars. Så imorse var jag riktigt utvilad när kl ringde 6:45. Hon äter ju visserligen på ca 5 min på natten så det är ju ingen längre vakentid då, men det är själva grejen att bli väckt när man sover.

Just nu är det bara jag som är vaken. Jonas e visserligen vaken med han är på träning. Barnen sover sen länge tillbaka. Har kikat ut i hallen ett x antal gånger för o se om jag orkar ta tag i den rena tvätten som hänger där, men nix....det orkar jag inte göra nu. E gymt trött. Har ist surfat runt på lite olika sidor här på nätet. Ska beställa en julklapp och ska kika runt vart jag hittar den finaste=) En fin människa ska ha det finaste=)
Och fråga mig inte till vem julklappen är, det får ni veta efter jul!!=) och den som får det lär ju märka det om inte annat.hehe.

Vrider på mitt huvud och känner hur jag luktar Theakräk...mindre trevligt. Kanske borde göra något åt den saken, typ ta av mig skjortan eller ta en dusch.
Imorgon blir vår lilla Theafis 3 månader!! Dessutom är det fredag...hon är ju född en fredag=) Så kl 05:43 imorgon bitti blir hon 3 månader. Det firar hon med att ha lagt på sig 2320 g och växt 11,5 cm, inte dåligt! Helt sjukt vad tiden går fort.
"Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns"

Ha en bra kväll! Många kramar från lilla jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar