måndag 7 december 2009

Regnig Måndag

Börjar bli trött på regnet nu. Inte alls kul när vi bor som vi gör....på landet. Toppen att bo så här, men just den här årstiden längtar jag tillbaka till asfalten.
I morse tog jag sovmorgon, vaknade inte förens tio över nio *skönt*. Sen blev det rätt segt, gjorde ingenting fram till lunch. Då fick jag ett ryck att fixa på Cassandras rum. Ska måla ena hennes vägg rosa, men hade ingen möjlighet att åka och köpa färg idag. Men så länge så möblerade jag om där. Vart mycket bättre nu. Hon har ju så litet och avlångt rum, men nu vred jag sängen och då ser det mycket större ut. Sen flyttade jag ut hennes hylla och tog in en till Trofast på hennes rum. Så nu har hon 3 Trofast brevid varandra. Blev faktiskt jättebra. Nu är det bara dom andra rummena kvar. Ska kapa Benjamins säng så den också går att ha som i Cassandras rum (dom har exakt lika rum). Då får han också mer yta därinne. Och förmodligen kommer han att få en platt-tv av oss o julklapp samt en dvd, då kan han ha den på väggen där vid fotändan på sängen. Så får han också mer yta på rummet. Datorbordet kommer han att få ha kvar, men kommer även att få plats med nån liten möbel som han kan ha allt sitt lego på. Som jag sagt innan så tycker jag lego är snyggt och vägrar därför att ta isär allt=).
Så jag har lite pyssel för mig i hemmet just nu=) Ska ju få ordning på lekrummena också och flytta ut Thea och skapa ett rum för henne i det som nu är det stora lekrummet. Spelhörnan får flytta in i lilla lekrummet, så får det bli just ett spelrum och inte ett lekrum. Ska även kapa våningssängen som Joel och Emil sover i. Tänkte kapa den till 160 på längden samt en bit på höjden.
Tror det blir toppen det här=) Jonas e väl lite skeptiskt, men det är han alltid när jag berättar hur jag vill ha det. Men han blir alltid nöjd i slutändan när han ser resultatet.

Jaha, i morgon är en ny dag. Vet inte än riktigt vad som ska hända o ske då mer än att jag ska röja lite till på övervåningen samt gå över till Helena och hjälpa henne och fixa inför julbordet hon ska ha där i morgon kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar