onsdag 30 december 2009

19 minus

Idag är det verkligen kallt ute! 19 minus står termometern på hemma hos oss *brrr*
Så som vanligt så eldar jag förfullt. Eller...jag försöker elda iaf. Har inga små vedpinnar inne, bara stora. Inte så lätt att få fart på en brasa då. Men jag kämpar och tänker INTE att ge mig förens det brinner för fullt=)
I går var vi bjudna på middag hemma hos Helena och Anders. Åt gott och drack god öl=)
Sen efter middagen så la dom barnen och sen var det full fart på deras Wii. Riktigt roligt var det att spela det!=) Vann tom över Jonas i Bowling...det ni=) Olle (grannen) kom också dit en stund och spelade med oss. Var en lyckad kväll.
Knatade hem vid 23 tiden, kände att jag behövde det eftersom det var min natt att ta Thea. Men den lilla damen behagade att sova ända till 7 i morse utan nått nattmål=) Så jag är pigg och utvilad idag. Thea att den senaste veckan försökt att vända på sig när hon ligger på rygg. Men det är inte så lätt eftersom hon envisas med att ha ena handen i munnen samtidigt, den liksom tar emot när hon ska snurra över till mage. Men igår...då lyckades hon!=) Min stora lilla tjej! Men hon är inte direkt nått fan av att ligga på mage, så hon lär ju bara bli iriterad över det sen när hon snurrar över till magen och sen inte kan snurra tillbaka till rygg...=)
Just nu så sover den lilla damen i sin vagn. Tror hon sover iaf, hon borde göra det. La henne däri för typ 30 min sedan, och hon har iaf inte tjoat något så jag utgår ifrån att hon somnat.
Tänkte att hon skulle vara fin i klänning idag. Hon lyckades vara det i 5 minuter, sen kräktes hon ner klänningen så den åkte av. Så nu har hon bara body och strumpbyxor på sig. Får byta på henne sen när hon vaknat. Hennes far ligger och sover ännu. Lika bra att han får göra det...imorgon blir han ju ett år närmare 40...haha. Älsklingen fyller 35 imorgon=)

Nu måste jag ta hand om brasan, annars slocknar den väl. Har bara 13,3 grader här i vardagsrummet, så jag behöver verkligen hålla brasan vid liv i nån timma till.
Ha en jättebra dag och glöm inte mössan när ni går ut!
Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar