söndag 7 september 2014

Lång natt

Blev ett lite längre pass på coop igår än vad jag tänkt från början. Men vid halv fem bytte jag om o kilade hem. Började röja lite snabbt eftersom det skulle bakas på kvällen inför kalaset idag.
Men efter typ 15 min hemma så knackade det på dörren. Där stod Benjamins kompis med andan i halsen och berättade att Benjamin ramlat ner från ett tak.
Han hade varit på parkour träning i skolans gympasal och fått för sig att det gick så bra på träningen att landa mjukt från en plint, så han nu skulle prova från taket på gympasalen.
Men det gick ju inte alls nå bra. Han skyllde på stuprännan, jag skylde på dumstridighet.
Där låg han på backen med tränaren som stod bredvid och bad mig ringa 112. Gjorde som tränaren sa och ambulansen kom efter några minuter.
Dom kände o klämde men tyckte vi kunde åka in på egen hand för röntgen av kroppen.
Joel hade ringt sin mamma Helene redan så när hon kom så körde hon o Joel oss till västerås. Dom var med en stund men åkte hem efter några timmar.
Benjamin lades på en traumavagn och fick nackkrage.
På kirurgen kände dom igenom han och tyckte han skulle till ortopeden för att röntga ben och arm.
Nackkragen slapp han ha efter 2 timmar i den och Benjamin var mer än nöjd med det.
Lena kom med fikakorg och gjorde oss sällskap. Vid halv ett inatt, efter röntgen som visade en hel kille, så åkte vi hem.
Trötta o hungriga.
Kom i säng strax före 2 inatt så nu e jag ännu mera trött efter en dag av kalas o trevligt sällskap.

Hoppas nu han låter bli tak o sånt i fortsättningen. Han kan åtmindstonde tjecka av underlaget först o unvika asfalten.
Tur i oturen så gick allt ändå bra:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar