tisdag 30 september 2014

Electrolux assistent

Håller mig hemma idag med en krasslig liten G. Har fått lite gjort i hemmet o det var väl på tiden.
Har plockat o donat, tvättat lite o bakat lite fröknäcke. Gott o passar till allt:)
Busenkelt o göra också.
2 dl majsmjöl
1 dl sesamfrön
1 dl solroskärnor
1/2 dl linfrön
1/2 dl kallpressad rapsolja
2 1/2 dl kokande vatten
Lite salt

Blanda allt i en bunke. Platta ut på en bakpapperklädd plåt. Stansa ut hur stora bitarna ska vara. In i mitten av ugnen 150 grader ca 70 min.
Jag brukar klutta hela massan i mitten på plåten o sen lägger jag ett bakplåtspapper över också och trycker ut degen så över hela plåten. Inget kladd.
Räcker till en hel plåt. Gör rätt så tunnt.

Det bästa är såklart att det är gott. Men även att dom är helt ekologiska. Använder mig av Saltå Kvarns produkter samt Änglamarks. Bättre kan det inte bli!:)

O nått annat som var bra var min nya köksassistent:)
Fick den av Jonas o barnen i födelsedagspresent. Snygg, snygg och snygg är den:)
Har velat haft en sån här från electrolux ett tag(läs typ 1 år) o nu äntligen har jag en:)
Gjorde sockerkaka som nr 1 i den, som nr 2 blev det vispad grädde och nr 3 blev fröknäcke.  Än sålänge håller den måttet:)

Electrolux assistent. Snygg o kanoners att ha:)
Den lilla mix&go där bredvid från C3 fick jag med i födelsedagspresent. Måste varit himla snäll:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar