måndag 18 juli 2011

Regn o Värk

Fy va trist att vakna upp till en grå och regnig dag! Men det behövs väl lite regn eller nått.
Hade sovmorgon idag och vaknade inte förens halv nio. Låg o drog mig en stund och värmde mig under täcket. Men Thea var lite arg inne på hennes och Cassandras rum så det var bara att kliva upp och lösa deras konflikt dom hade om pennorna. Thea tycker att hon ska rita, och det tycker inte vi andra i familjen eftersom hon ritar lite här och var i lägenheten och på sig själv=(

Igår var vi på kalas hos Elin som fyller nio år idag *grattis tjejen*
Bjöds på jättegod mat och jättegod fika=) Efter kalasandet var vi kvar en stund och strax efter sex tyckte vi att vi skulle fara till IKEA och avsluta dagen där med lite shopping. Jag, Lena och Kevin åkte dit och Jonas tog med dom andra barnen hem.
Var farmma vid sju och hade bara en ynkla timma på oss att göra IKEA. Blev lite stressigt, men vi hann=) Jag köpte nya bordstabletter, en murgröna, en klädroller och en toaborste. Inte så mycket, men jag är nöjd=) Hela 188 kr kostade det tillsammans=)
Sen blev det en snabbis in på Ica Maxi innan vi for hem. Var hemma till halv tio och då sjönk jag ner i soffan supertrött och ont i nacke och axlar. Har haft on i några dagar nu, så det har inte med den tunga shoppingen att göra=)

Idag ska jag städa klart i vardagsrummet och sen inte göra så mycket mer innan kl är halv fem. Då ska jag vara ombytt och redo för jobb=) Känns lite motigt just nu, men det går över när jag väl kommit in i duschen och börjat dagen. Älskar mitt jobb och trivs som fisken i vattnet! Vet att jag sagt det många gånger nu, och fler lär det bli=)


Har just nu svarta bordstabletter på bordet, men igår på IKEA köpte jag nya ljusblåa=)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar