tisdag 22 februari 2011

Feber och Kräk

Började dagen jättebra och jag och mina flickor var klara och satt och väntade på att klockan kunde gå så vi kunde kila till Öppnis med Thea. Kvart över åtta kom grannen in och sa att Benjamin inte var helt kry(han sov där inatt). Gick in dit och tittade på han och konstaterade att han inte var frisk. Knallröd och supervarm. Hem och tempade han och han hade 39,9. Gav han alvedon och sen somnade han på soffan. Han var extremt känslig för ljud, och Thea som mer än gärna tar till höga och ljusa toner när hon vill reta upp någon så ni kan ju förstå vilket sjå jag hade med att försöka få henne att inte retas med han! Men hon gav sig inte. Så fort jag vände ryggen åt så var hon fram och busade med en sovandes Benjamin. Hon slog han lite i huvudet, la några kakor i hans hår, nöp han i örat, pilla han i näsan, ryckte i ögonfransarna för o försöka öppna hans ögon...you name it!
Men på eftermiddagen så var det Theas tur att insjukna. Spy, spy, spy. Usch vad vidrigt det är och det luktar ju verkligen skit! Hon blev helt sänkt efter första kräkan och det blev värre för varje gång hon spydde. Kvart i sju somnade hon gott i min famn iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar