söndag 16 maj 2010

Kass uppdatering

Tiden går fort och jag hinner inte blogga alls känns det som. Är ute hela dagarna och pular på tomten och när jag kommer in på kvällen så går timmarna fort med att laga mat, duscha och natta barn, ut igen o ta in allt barnen släpat fram osv. Har iaf kommit en bra bit på väg med tomten. Har rivit bort en massa buskar, klippt häcken osv. Hade aldrig hållt i en motorsåg innan, så jag är nöjd=) Råkade kapa av sladden bara till motorsågen, men men=) Haha!
I går var det så otroligt fint väder! Var ute heeela dagen och njöt. Käkade knytis ihop med grannarna sen satt vi på deras uteplats till 23 igår kväll då vi gick in och nattade B och C. Dom hade legat inne i grannens soffa och kollat på Alvin och gänget 2. Åt lite godis gjorde dom också=) Jag och Malle drack lite vin och karlarna drack öl. Thea sov sen ett par timmar tillbaka.
Benjamin skulle köra Cross igår för första gången i sitt liv. Gick inge vidare kan jag lova!
Han brände på som bara den och drog en jättevurpa! Crossen flög upp i ett träd och blev hängandes upp och ned i ett träd. Benjamin låg där under och skrek och var jätteskärrad av det som hänt. Han klarade sig som tur var rätt bra. Kroppen är full med skrapsår, ena vaden är lite svullen och halsen ser inge vidare ut. Bandet på hjälmen skar in i halsen på han så den är alldeles sårig och äcklig. Crossen gick sönder och likaså hjälmen. Har sagt till Peter( grannen) att vi ska stå för lagningen samt en ny hjälm, men han säger att han tar på sig det hela och står för det själv. Han menar på att det var han som gick iväg med Benjamin och Ludvig, så han känner att det är hans fel. Sa innan att Benjamin är rätt galen av sig, men han trodde inte att jag menade så här galen!=)
Det är mycket som har hänt för den lilla mannen den senaste veckan. Och jag har en känsla av att det här bara är början för den här sommaren...tyvärr...!

1 kommentar: