söndag 30 maj 2010

Benjamin Benjamin

När ska han lära sig att ta det lite lugnt den lille mannen. Idag hände det igen...han kom hem blödandes och alldeles skitig. Ramlat med cykeln utgick jag ifrån eftersom det var den han kom hem med när han ville att jag skulle tvätta av han lite.
Såg direkt när jag började tvätta att det inte såg så bra ut. Ropade in Magnus som precis var på väg att åka hem med fina familjen. Jag fixar ju inte riktigt sår när dom ser snuskiga ut och det här såg inge roligt ut alls=( Magnus sa rätt snabbt att han behövde åka in till sjukhuset och kolla såret. Såg på Benjamin att han var blek och kallsvettig. Han var yr sa han, sen vände han sig över handfatet och kräktes. Efter det så åkte moster Nettan och Magnus in med han till akuten i enköping. Tack gode gud att det finns coolare folk än mig! Jag är så fruktansvärt känslig.
Väl inne på akuten så hade dom börjat tvättat rent lite och sen bedövat såret med 2 sprutor innan dom fortsatte rengöringen. Först tänkte dom sy, men såret var inte så djupt så dom tejpade det ist. Det var mer brett liksom. Snuskigt hur som!
Så hem kom han med 6 tejpar över såret. Det första han sa när han kom hem var...
" Här mamma, jag fick ett diplom. Vart är min hjälm, jag ska cykla."
Känns som att inget skrämmer han eller kan få han att ta det lite lugnt...

1 kommentar:

  1. Usch vad läskigt!
    Jag förstår inte heller när han ska ta det lugnt?!

    sv: Jag tänkte komma på söndag den 13 juni och stanna 2-3 dagar, Om det går bra såklart?? men frågan är ungefär vilken tid jag kan komma? Du kanske inte vet än hur Jonas jobbar å så?
    Pusss

    SvaraRadera