söndag 30 november 2014

Sista november och första advent!

Lite motigt att gå upp imorse när kl ringde 5.20. Funderade på o sova 5 minuter till, men kom på att jag nog skulle bli ännu mera trött isf.
Väl uppe så går det ju bra, det är det där att gå upp som är jobbigt. Men jag höll min tidsplan o strax efter halv sju stod jag utan för arbetskamraten o väntade på sällskap till jobbet:)
Dagen på coop gick fort. För fort. Fanns så mycket jag ville göra men tyvärr var det lite jag hann med. Tur jag ska jobba 7 dagar till innan nästa lediga dag kommer, så jag hinner göra lite av det jag inte hann idag:)
Mötte upp mina stora små barn som kom med tåget från sthlm. Vi handlade lite o skyndade sen hem o dukade fram lite adventsfika. Låter nog mysigare än vad det egentligen var. Lite munhugg mellan barnen, dopp med pepparkaka i julmusten o smulor överallt från lussebullarna som ingen tyckte om vidare värst. Men vi tände första ljuset o det var ju mysigt:) tills det skulle tjafsas om vem som skulle blåsa ut det...

Nu ska lille G sova o därefter Thea. Benjamin är iväg o pluggar till historiaprovet imorgon och Cassandra ska läsa lite i sin lånebok.
Gabriel avslutar denna vecka med feber och rinnig näsa. Jag jobbar på enl schemat och Jonas blir hemma med han.

1 kommentar: