onsdag 4 september 2013

2009-09-04

Tänk att det redan gått fyra år sedan vår lilla skrota föddes. Känns som det var igår när jag väckte Jonas mitt i natten o sa att jag trodde jag haft en värk. Gick ner o duscha o det kom en till värk. Skulle klocka värkarna men gav upp för det va så sällan dom kom. Men ringde fl iallafall eftersom C kom rätt fort när hon föddes. Fl tyckte vi kunde vänta hemma på fler värkar eller komma in för en kontroll. Jonas tyckte det sista så vi ringde min far som skulle komma o passa dom stora barnen som låg o sov. Hade några fjuttvärkar hemma medans vi packade väskan som skulle med o sen åkte vi dom fem milen till Uppsala (bodde i enköping då). 04:59 kommer vi fram o blir inskrivna på fl. Blir hänvisade till ett undersökningsrum. När jag steg ur bilen kom värkarna med besked så just där o då, när vi får komma in i undersökningsrummet, förstod jag att vi nog skulle få va kvar. Barnmorskan ville ha en ctg kurva men kunde inte ligga ner så det fick hon inte. Helt plötsligt lotsar hon in oss till ett förlossningsrum o säger det nog är dags o föda. Föda?? Vi kom ju precis in! Men hon hade rätt. Va fullt öppen o i nästa värk tog hon hinnorna så vattnet gick o två krystvärkar senare var vår lilla Thea född♥ 05:43, efter 44 min på förlossningen, föddes en liten tjej på 49 cm o 3880 g. Thea Wilma Madeleine.

Hon har varit så stolt idag över sin födelsedag. O alla paket har hon studerat noga innan hon öppnat nästa. Så glad o nöjd♥ O överraskningspersonen idag var hennes morfar som kom. Han tog ledigt halva dagen så han kunde komma hit o hämta henne på dagis o åka o fika med henne:) På kvällen kom även Lena o Elin förbi. Kalas får det bli om nån vecka, för resten av släkten:)  O imorgon kalasar vi också för henne:)

Vår älskade lilla stora fyraåring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar