onsdag 17 juli 2013

Sent idag med

Klockan har en förmåga att jämt gå så fort på kvällarna. Vilket resulterar i att jag kommer sent i säng. Skit samma. Imorgon är en ny dag, som förmodligen startar runt sju som den brukar här hemma:) Faktiskt så ställde jag kl på ringning halv åtta imorse även om dom små sov hos Jonas. Varför då kan man ju undra. Jo, för att ta en pw. Varje morgon går jag. O imorse gick det kanon med både tempo o tid. Är nöjd om jag kommer under 8, 30 per km. Oftast hamar jag på runt 8, 20. Men imorse var tiden 8, 15 min per km. Rundan jag går är på 5, 2 km. Är så jäkla skönt att komma ut på pw. Finns tid o möjlighet går jag på eftermiddag el kväll också. Men svårt att få till dom flesta dagar nu när det är sommar o semester o man gör annat. Igår kväll skulle jag gå, men annat kom ivägen. Ikväll va jag på kurs. Kanske imorgon kväll:) Ska snart börja med styrka också. Pw i all ära, men fina armar ben rumpa o mage vill väl alla ha. Man får ju så mycket finare hållning i kroppen med om man är rädd om den o vårdar den.

Har precis varit upp med alvedon åt Benjamin. Har ju haft blogguppehåll ett tag då jag jobbat mycket o känt att bloggen var prio sist i några veckor. Så för er som inte vet så blev min stora lilla pojk dålig i torsdags. Hjärnhinneinflammation fick han:( Igår var vi på sjukan i några timmar o lämnade blodprov o ryggmärgsprov. Han va så tapper o duktig o sa inte mycket när dom skulle in med nålen i ryggen. Första misslyckades så dom fick börja om. Men på andra gick det bättre. Han känner sig lite bättre idag men så fort alvedonen e på väg ur så kommer huvudvärken med besked. Bara ge han mer då. Igår hade han ju så olidligt ont i huvud o nacke så han kräktes vid två tillfällen av smärtan:( usch, verkligen inge roligt när ens barn blir sjuka♥

Benjamin igår innan proverna. Huvudvärk o trött.

1 kommentar:

  1. Men oj! Stackarn! Strongt av honom att klara av ryggmärgsprov! Jag själv ryser av bara tanken!
    Hoppas han mår bättre nu och att ni får en fin semester! :)

    SvaraRadera