torsdag 25 juli 2013

Härlig dag

Ytterligare en härlig dag i Idre fjäll. Det tråkiga nu är att det bara är en hel dag kvar här. På lördag efter frukost åker vi hemåt igen. Men vi utnyttjar dagarna o det fina vädret. I dag på förmiddagen var vi uppe vid fäboden på askes sommarkalas. Kanske mest anpassat för Thea, men dom stora hängde glatt med o det bjöds på lekar o glass i det fina vädret. Efter kalaset köpte vi korv o tillbehör o åkte o grillade vid Burusjön. Ingela o Ebba åkte med, o pappa såklart:) Jonas o Elin fiskade men all fångst som blev var en sketen aborre. Min bror som hade varit i Sälen o cyklat kom lagom tills det var dags att åka hem. Blev en kortis hemma för jag o Cassandra gick till intersport o köpte en helt omatchande bikini till mig. Fick ta vad som fanns liksom i min storlek:) Kände att jag med ville bada. O det har jag gjort nu efter middag o kvällsaktiviteter. Kallt tyckte jag, trots att det tydligen var 32 grader i bassängen:) Barnen badade dom med men innan det roade dom sig med att klättra på klätterväggen, tjejerna tjoade runt i funballz o Benjamin hoppade studsmatta. Alla glada o nöjda:) Alla tre stora kids tog sig ända upp på klätterväggen. 12 meters kämpande! Har haft en toppendag.
Elin sa imorse när vi gick o köpte frukost: hit vill jag åka fler gånger. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar