fredag 11 april 2014

Fredagsregn

Fy vad trist det är att vakna upp till detta väder. Blåsigt o regnigt. Alla motivation för dagen försvann typ samma sekund jag drog upp persiennerna. 

Barnen är på skola o förskolan och jag jobbar idag. Har blivit mycket Coop sista tiden men jag gillart!:) Skulle kunna jobba liiite till:) Idag slutar jag 18 o efter det blir det lite Lenatid och även fredagsmys med mina stora kottar. Imorgon tar dom tåget till farmor o farfar i sthlm o firar påsken en v tidigt. Själv jobbar jag helgen med och har tänkt klämma in lite träning i schemat. 
Träningen har hamnat på is denna vecka och det är surt. Men kosten försöker jag hålla strikt. Inget onödigt vetemjöl och pasta o ris är utbytt mot andra godheter. Igår när det blev ugnspannkaka till middag gjorde jag plättar till mig själv på 6 ägg, 1 dl creme fraiche och 1 msk fiberhusk. Så sjukt gott o mättande. Hade vispgrädde och frysta ekologiska jordgubbar till. Cassandra är inte så förtjust i ugnspannkaka så hon åt plättar med mig och gav dom högsta betyg. Gabriel fick självklart plättar han med. 
Är rätt ny på fiberhusken men har hittat lite brödrecept o så jag tänkt prova baka. 

Mina småstjärnor<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar