onsdag 2 december 2009

Kallt idag

Vaknade vid sju i morse och när jag kom ner så stod termometern på -6,6 grader ute och bara 14,1 grad inne. Så nu sitter jag här och har precis tänt en brasa så jag kan få upp värmen i huset. Jonas skulle ha eldat igår kväll för att det inte skulle bli så kallt inne idag, men jag vet inte varför han inte gjorde det. Jag var ju inte hemma, annars hade jag gjort det.
Thea var lite snörvlig inatt igen, så vid 3 tiden så tog jag ner henne till skötbordet och pillade med topps i hennes lilla näsa....o vips så nös hon ut det som satt för. Så då kunde hon fortsätta sova gott igen efter att Jonas gett henne en flaska mat. Hon var lite varm då, men jag är inget fan av smärtstillande till så små barn så jag tänkte att eftersom hon ändå sov så behövde hon ingen Panodil just då. Men i morse när Jonas kom upp med henne så var hon jättevarm och ledsen så då gav jag henne faktiskt en Panodil. Måste ju se till deras tillstånd, inte till vad termometern visar tycker jag. Feber var rätt väntat att hon skulle få eftersom hon fick vaccin igår.
Idag är det ju som sagt skitkallt ute, iaf här. Så idag fick barnen termobyxor på sig och vinterskorna. Annars har dom ju haft kängor/fodrade gummistövlar tills nu. Jättefina var dom i sina nya vinterkläder när dom knatade iväg=)
Igår kväll var jag iväg med Helena och ett par andra "mammor" och käkade middag hemma hos Britta. Gott och trevligt, men jag blev så ruskigt mätt så jag orkade typ ingenting. Lite otacksamt tycker jag. Men iaf...det var gott=) Kom hem vid 21 tiden och då drog Jonas på direkten. Han skulle åka till Bålsta och möta upp Benjamin och Cassandras farfar som skulle lämna deras adventskalendrar. Typ en timma senare var han hemma igen med 2 stora påsar inslagna paket...ett för varje dag fram till julafton. Eftersom dom missade att öppna gårdagens så fick dom 2 i morse ist. Gårdagens paket var böcker. Benjamin fick en bok med julsagor och Cassandra fick Nicke Nyfikens Jul. Dagens paket var e varsin liten tavla som dom ska måla på. Jätteglada blev barnen=)

Sitter här och fundrar på om jag ska ta en dusch nu när Thea ändå sover. Men det är så otroligt skönt att sitta här på golvet framför brasan när fläkten är på...jättevarmt o gott=)
Blir en innemysar dag idag. Ska byta sängkläder och dona lite.
Ha en mysig dag ni med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar