lördag 26 december 2009

26 december

Nu är jag tillbaka till bloggen igen=) Har haft det fullt upp och inte haft tid alls till att blogga dom senaste dagarna.
Vi hade julen här hemma i år. Det var jättemysigt. Vi som firade ihop var alla vi 7 i familjen, min lillasyster, min bror, min storasyster och hennes familj, pappa och hans kusin. Så vi var 15 st här hemma på julafton. Åt god julmat och hade det trevligt. Tomten kom på besök och delade ut lite klappar till barnen=) Kändes som att alla blev nöjda med vad dom fick i sina paket. Men det är helt sjukt vad paket det låg under granen. Man tycker inte att man köper så värst mycket, men det blir ändå en hel del.
Dagen före julafton så bytte barnen julklappar med Helena och Anders barn. Vi hade rätt mycket att stå i både jag och Helena så det blev ett kort julklappsbyte den dagen.
Väntar på att få lite bilder från julen skickade till min mejl, så jag har tyvärr inga att lägga upp just nu. Jo, en bild på Cassandra. Hon var jättesöt på julafton=)
I går gick jag runt i en mysdress hela dagen och kom inte in i duschen förens klockan var tio på kvällen. Hade som mål att dammsuga nedervåningen iaf, men inte ens det lyckades jag göra. Har inte gjort det idag heller. Får bli imorgon ist=)
Idag åkte B och C till deras pappa. Är tänkt att dom ska vara där i några dagar nu. Får se hur det blir med det... Cassandra ringde redan innan dom hunnit till sthlm och tokgrinade och ville hem igen. Plutten!

Idag när Jonas skulle åka till fjärdhundra och handla så startade inte bilen. Han skulle då använda starthjälpen för att få igång den. Så han satte dit den på batteriet och pang sa det då. Halva batteriet sprängdes! Jonas hade sitt huvud där då så det hade kunnat gå riktigt illa. Han har ont i örat och det tjuter i det, men det hade kunnat gå mycket värre. Tittade ner där där batteriet sitter och det är verkligen helt pajj. Hur blev det så? Ligger svarta dela lite här och var i carporten. Till och med flera meter ifrån, så det måste ha varit en rejäl smäll.

Ska kila hem till Helena ikväll och kika på tv en stund. Thea sitter i sin babysitter just nu och är världens lyckligaste. Eller var...nu börjar hon kinkna. Jonas svarar henne då uppe från soffan att "jag vill också att dom ska göra mål"....Behöver jag ens tala om att det är liverpool på tv??? =)
Som att Thea kinknar pga att dom inte gör mål...haha.
Nä, ska ta min jänta nu och mysa lite.
Ha det gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar