söndag 3 november 2013

Lovet som gick

Då var höstlovet över för detta år. Dagarna har gått fort o vi har haft det jättebra. Började lovet med o jobba tre dagar, sen fick vi besök på måndagen som stannade till onsdagen. På torsdagen hade vi playdate här hemma med fina tjejer o ena tjejens kids. Fredagen fyllde min fina B 11 år♡ Han och C tog ett morgontåg till sthlm. Morfar mötte upp C och farmor mötte upp B:) Sen begav dom sig på äventyr o kom hem idag. Själv körde jag ett pass på coop på fredagen. Igår hade Thea o Jonas en far o dotterdag. Theas val blev Gustavsviks äventyrsbad. Superskoj tyckte Theafisen♡ Jag o G var hemma o förberedde för dagens kalasande. Bakade tårtbotten, gjorde egen vaniljkräm, två plåtar fröknäcke och två satser kolakakor. O två satser kolakakor var enbart för den lille herren vridit upp ugnstemperaturen till 230 grader, när dom bara ska vara inne på 175 grader. Haha, kolsvarta:) Gör om gör rätt! Sen städade vi hela hemmet också från golv till tak.  Sen igår kväll fick jag o J finbesök av J och hans lille son H som är tre månader. Dom stannade till kvart över elva o då lockade sängen väldigt mycket. Men härligt med lite bebisgos ibland:)
O denna dag har vi alltså kalasat för Benjamin. Bjöd först på egengravad lax och dillstuvad potatis. Sjukt gott! Gravade 1, 5 kg lax och det är inte många skivor kvar nu. Men det räcker åt mig imorgon;) Barnen älskar det, o gästerna åt så matkoman var nära:) Sen blev det tårta, sockerkaka, kolakakor o pepparkakor. Sockerkakan o tårtan slängde vi ihop på förmiddagen jag o J o våra fina små troll:) Annars när jag gör vaniljkräm så har jag använt vaniljpulver men nu testade jag att göra på vaniljstång ist. O det får det bli fler gånger:) Gott!
Vi är nöjda med lovet o laddar för några veckor till nu innan jullovet kommer:)

Första dagen på lovet tog vi en promenad i höstvädret♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar